SEDA SPA

"In 2016, we were contacted by Seda SpA for a specific purpose: the improvement of brand awareness and online visibility of the company, with the intention of increasing qualified traffic and favoring lead generation."

THE CHALLENGE

Seda SpA operates in the B2B sector, as it does not sell directly to private individuals.
The "challenging" aspect of the project lay precisely in the target audience: the buyer personas of Seda SpA are doctors of different clinical specialties; nurses and health personnel and also, hospitals purchasing offices.
Due to the special sector, the need for the brand's internationalization represented a further challenge for the project, since the large number of competitors.

The results, after one year, exceeded the client's expectations: in 2017, compared to 2016, it was recorded:

+ 163% website visits from Italy, about 12.600 more visitors in a year
+ 179% website visits from the United States, about 470 more visitors in a year search engines recorded:
+185% website visits from Italy, about 10,600 visitors more in a year
+ 209% website visits from the United States, about 290 more visitors in a year
In October 2018, compared to 2017, there was still an upward trend.
Traffic from search engines recorded:
+ 158% website visits from Italy, over 21,000 visitors more than in the same period of 2017
+ 310% website visits from the United States, over 1,000 visitors more than in the same period of 2017


"Pietro Marilli and the Cdweb team have rapidly increased the online visibility of Seda SpA website. Thanks to a professional approach and to their hard work they helped us in acquiring new contacts in Italy and abroad"
Marco Zarelli Managing Director of SEDA S.p.a.

referenze Seda
Risultati

A solo un anno dall'inizio dei lavori, i risultati hanno superato le aspettative del cliente; nel 2017, rispetto al 2016, si è registrato:
+185% di traffico organico dall'Italia
+ 209% di traffico organico dagli Stati Uniti

Ancora, ad ottobre 2018 si è registrato un ulteriore trend in aumento rispetto allo stesso periodo dell'anno precedente:
+ 158% di traffico organico dall'Italia
+ 310% di traffico organico dagli Stati Uniti

Questa dati sorprendenti sono il risultato di un'adeguata keywords strategy focalizzata su parole chiave ad alto volume di traffico.
Per quanto riguarda il posizionamento sui motori di ricerca, ad ottobre 2018 il sito di Seda S.p.a. si posiziona in prima pagina con:
+ di 160 top keywords di prodotto per la versione italiana
+ di 50 top keywords di prodotto per la versione inglese del sito

Ovviamente, il miglioramento della visibilità online del sito di Seda S.p.a. unitamente all'incremento del traffico qualificato, ha avuto una ricaduta positiva sul numero di leads: le richieste di contatto quoditiane sono in continuo aumento, sia dall'Italia che dall'Estero.

Visita il sito

Se vuoi entrare nel dettaglio del Search Marketing Design e delle attività di Lead Generation, digital marketing, SEO / SEM, pianifichiamo una breve call telefonica